Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Meer - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Meer - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Jeeeeee, wat is deze laatste week snel gegaan! Afgelopen dinsdag met de gehuurde motorbike van Ariane op pad geweest en zijn we naar de temple of literature gereden. Was erg mooi en deed me heel erg denken aan een tempel die ik in Beijing gezien heb, beide zijn confuciustempels. Bij de parkeerplaats voor de motorbike nog ruzie gekregen met de bewaker omdat we ons ticket waren kwijt geraakt en dat wilde hij niet geloven. Heel rare situatie maar uit eindelijk zijn we er vandoor kunnen gaan zonder te betalen haha. 's Avonds niet heel veel gedaan, gegeten met een andere Canadees die we hadden ontmoet in een kroegje en ben zelf op tijd gaan slapen.
Woensdag vertrokken we naar Ha Long waar we de eerste nacht op de boot sliepen in de baai en de tweede nacht in een bungalow op Monkey Island. Vooral dat laatste beviel erg goed! Jammer was dat het weer best wel tegenzat, de eerste dag veel regen en de twee de en derde dag veel bewolking maar dat mocht de pret niet drukken. Er waren twee Nederlandse gezinnen aan boord, best geinig en ook een Canadees gezin en wat Engelse jongeren, best een leuke mix. De avond op de boot zijn meteen mijn verpleegkundige skills op de proef gesteld.. Een jongen uit het Franse gezin was uitgegleden over een glazen plaat oid en al zijn tenen lagen open, of ik er even naar wilde kijken.. Met hechtingen in zijn kleine teen en de andere vier tenen verbonden hinkelt hij nu weer vrolijk verder. Verder hebben er er niet zoveel gedaan, voornamelijk gerelaxed en wat gezwommen. Ook zijn we naar een ander strandje gekajakt waar dus apen te zien waren. Vrijdagmiddag arriveerden we weer in Hanoi en zijn we gecrasht in een hotel waar we een zeer grote kamer hadden en lekker konden rusten. Het was onze laatste avond en die wilden we goed afsluiten dus zijn we naar de Thaiexpres gegaan om voor de laatste keer hotpot te eten. Uiteindelijk de avond weer afgesloten in de lighthouse wat wederom heel gezellig was!
Gisteren was het voor ons allebei tijd om naar de luchthaven te gaan en toevallig waren onze vluchten rond dezelfde tijd. Uiteindeljk weer een fraaie Anne-actie.. Na afscheid te hebben genomen was het mijn plan om te gaan boarden. Dit kon vanaf 15:45u maar ik dacht dat er wel een enorme rij zou zijn dus rond 16:05u leek mij een beter plan. Dus om 16:05u liep ik wel van het restaurantje waar we zaten en jahoor, ik werd omgeroepen. En niet een keer maar wel twintig keer en alsof er heel veel haast bij zat (vlucht zou om 16:35u gaan). Ik snelde me door de vertrekhal, op mijn slippers en dat in combinatie met een gladde vloer.. Je kan het wel raden.. Uiteindelijk als laatste in het vliegtuig maar niemand leek het echt te merken. Toevallig zaten de Engelse mensen van de Ha Long tour bij me in het vliegtuig dus daar kon ik mooi de taxi mee delen. Vlucht ging heel snel, wat een luxe (Qatar airways..), zie wat dat betreft op tegen mogen. Enfin, nu terug in Bangkok op mijn vaste stek in het New Siam Guesthouse. Net Vietnamese dong gewisseld voor de Thaise baht en ga zo even een taxi regelen voor morgenochtend en daarna op naar de zondagmarkt! Over zo'n 24u hang ik alweer in de lucht en maandag kom ik om 17:45u (Nederlandse tijd) aan op Schiphol. Het waren echt zes geweldige weken en kan alweer gaan nadenken over de bestemming voor volgend jaar ;-) Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie 2014

Bangkok - Cambodja - Vietnam - Bangkok

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2014

Back in Bangkok

11 Augustus 2014

Hannoying

06 Augustus 2014

Hue - Phong Nha - Hanoi

30 Juli 2014

Slaaptrein

25 Juli 2014

Nostrovia
Anne

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 1251
Totaal aantal bezoekers 5566

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Azie 2014

Landen bezocht: