Nostrovia - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Anne Meer - WaarBenJij.nu Nostrovia - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Anne Meer - WaarBenJij.nu

Nostrovia

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

Chào buổi tối!

Dalat was vrij relaxed. Maandag een tour gedaan met de Easy Rider in de omgeving van Dalat, echt een onvergetelijke ervaring. Sao, de motorrijder en tevens gids wist ontzettend veel van de omgeving. We zijn onder andere gestopt bij een kwekerij voor bloemen (had van te voren geen idee dat hier zoveel bloemen gekweekt worden), een koffieplantage en daar Vietnamese koffie gedronken, watervallen. Heb een berg beklommen waar ik natuurlijk bij het afdalen twee keer onderuit gegaan ben en tot slot zijn we naar een minority village gegaan. Zeker een aanrader! In de middag had ik nog de tijd zelf het stadje te verkennen maar heel veel was er niet te doen. Het was een fijn vlucht uit de grote stad, weg van het verkeer en het tropische klimaat maar dat was dan ook het enige.
Dinsdag vertrokken naar Nha Trang. Hier kan ik heel kort over zijn: het is een paradijs voor Russen. Ze zijn werkelijk overal en nemen heel het stadje over. Op elke hoek van de straat kan je biefstuk met stroganoff eten, er is wodka in overvloed, de menukaarten zijn in het Russisch en zelfs ik (met een vrij Nederlands uiterlijk?) word in het Russisch aangesproken. Verschrikkelijk. Maar.. Het weer is heerlijk en de stranden zijn fijn. Verder doe ik hier dan ook niet zo veel. Gisteren een stukje gaan fietsen maar de stad is vrij groot en het verkeer chaotisch dus was het lastig de stad uit te fietsen. Gisteren nieuwe kamergenoten gekregen en met hen uit geweest, erg leuk! Ook vandaag met hen opgetrokken en mijn bus ticket naar Hoi An gecanceld zodat ik samen met hen de nachttrein kan nemen vannacht naar Danang en vanaf daar verder reis naar Hoi An :-)